შეფასების კრიტერიუმები



შეფასების კრიტერიუმი
ფასდება შემდეგი უნარები:


ტექსტთან   მუშაობა

ამოიცნობს პრობლემას და მსჯელობს მის ირგვლივ.


2
გამოხატავს საკუთარ თვალსაზრისს:საუბრობს ტექსტში გამოთქმულ  ჰიპოთეზის შესახებ და იყენებს ვარაუდის გამომხატველ კონსტრუქციებს.

3
იყენებს სქემებს,დიაგრამებს,აზრობრივ რუქებს იდეების გასაზიარებლად და დასამუშავებლად.

3
ამოიწერს უცხო სიტყვებს,უცნობ ინფორმაციას შემდგომი განმარტებისა და დასამუშავებლად.                           

2








დისკუსია
წარმოადგენს საკუთარ(წყვილის) პოზიციას
2
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს.
2
მსჯელობს არგუმენტირებულად,თანმიმდევრულად შემოიფარგლება კონკრეტული თემით.
2
ფლობს აუდიტორიას
2
კორექტულია ოპონენტის აზრის მიმართ,ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს.
2




თხრობა
საუბრობს გამოთქმული მოსაზრების შესახებ,გამოხატავს საკუთარ პოზიციას,ამყარებს არგუმენტებით.
3
საუბრობს გამართული სალიტერატურო ენით და იყენებს შესაბამის ლექსიკას,
2
იყენებს მოკლე ჩანაწერს
1
დროის ლიმიტი
2
საუბრობს თანმიმდევრულად და შემოიფარგლება კონკრეტული თემით
2


ჯგუფური მუშაობის რუბრიკა
კრიტერიუმი                   
ძალიან კარგი10
საშუალო 9-8
საშუალო     7-6
დაბალი     5-1
ჯგუფის მიერ სამუშაოს მიზნის გააზრება
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი  გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი  კარგად ვერ გააცნობიერა
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო,ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები სწორად და თანაბრად გადანაწილდა
სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო,ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არა თანაბრად გადანაწილდა
სამუშაო  ნაწილობრივ იყო ორგანიზებული იყო, და ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არა თანაბრად გადანაწილდა
სამუშაო  არ იყო ორგანიზებული ,ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ განაწილებულა
ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
გააჩნიათ საუკეთესო ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
საკმარისად გააჩნიათ საუკეთესო ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
ნაწილობრივ გააჩნიათ საუკეთესო ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
არ გააჩნიათ საუკეთესო ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
დროის ლიმიტი
საუკეთესოდ იცავენ დროის ლიმიტს
საკმარისად იცავენ დროის ლიმიტს
უჭირთ დროის ლიმიტის  დაცვა
ვერ იცავენ დროის ლიმიტს
თანამშრომლობა
ჯგუფის ყველა წევრი იყო აქტიური და სამუშაო ნაყოფიერი,ჯგუფის წევრებს შორის იყო პოზიტიური და საქმიანი ურთიერტობები .
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური და სამუშაო ნაყოფიერი,ჯგუფის წევრებს შორის ძირითადად იყო პოზიტიური და საქმიანი ურთიერტობები .
მხოლოდ ერთი -ორი მოსწავლე აქტიურობდა,ჯგუფის აქტიურ წევრებსა დაპასიურ წევრებს სორის ზოგჯერ ურთიერთობები იძაბებოდა
ჯგუფის წევრები არ აქტიურობდბენ,ჯგუფის წევრებს შორის არ შეინიშნებოდა თანამშრომლობითი გარემო

პრეზენტაცია


პასუხობს სათაურს
2

შემოიფარგლება კონკრეტული თემით
1

ფლობს აუდიტორიას(იყენებს მიმიკას,ჟასტიკულაციას,ინტონაციას)
1

საუბრობს გამართული სალიტერატურო ენით და იყენებს შესაბამის მეცნიერულ  ტერმინოლოგიას
2

იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
1

ადარებს მოვლენებს,ფაქტებს,საგნებს.
1

იყენებს თვალსაჩინოებას
1

იცავს დროის ლიმიტს
1


დისკუსია


წარმოადგენს საკუთარ (ჯგუფის) პოზიციას
1

მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
1

მსჯელობს არგუმენტირებულად
1

აკეთებს დასკვნას
1

მოყავს არგუმენტები საკუთარი აზრის გასამყარებლად
1

მსჯელობს თანმიმდევრულად,შემოიფარგლება კონკრეტული თემით
2

ფლობს აუდიტორიას
1

კორექტულია ოპონენტის (განსხვავებული აზრის) მიმართ,ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს.



ექსპერიმენტი


აკეთებს გეგმას(ჩანაწერი-სრული,არასრული)
2

გამოითვლის ექსპერიმენტით შესაძლო შედეგებს(აწარმოებს გამოთვლებს,გამოთქვამს ვარაუდებს)
2

იცავს უსაფრთხოების ნორმებს,გეგმავს ექსპერიმენტს
2

იყენებს შესაბამის გრაფიკებს,სიმბოლოებს და ტერმინოლოგიას შედეგების გადასაცემად
1

მსჯელობს ექსპერიმენტის შედეგებზე(აღწერს,აკეთებს დასკვნას)
2

ამზადებს პრეზენტაციას,რეფერატს,პროექტს.
1




რეფერატი


ირჩევს თემას
1

ადგენს გეგმას
1

აყალიბებს ძირითად პრობლემას
1

მოიპოვებს და იყენებს დამხმარე მასალას/ლიტერატურას
1

წერს შესაბამის ფორმატში(გამოყენებული ლიტერატურა,დრო,ადგილი,სქოლიო,აღნიშვნა)
1

აფასევს,უპირისპირებს ერთმანეთს სხვადასხვა წყაროში გადმოცემულ თვალსაზრისებს
2

აკეთებს დასკვნას
1

გამოხატავს საკუთტარ აზრს და ამყარებს არგუმენტებით
2

კვლევა


ატარებს გამოკითხვას საკვლევი თემის ირგვლივ
2

აგროვებს და ახარისხებს ინფორმაციას,წარმოადგენს გრაფიკულად
1

ირჩევს სათაურს(თემას) და მსჯელობს საკითხის ირგვლივ
1

გამოთქვამს ვარაუდს
1

ამყარებს არგუმენტებით
1

აკეთებს ჩანაწერს
1

გამოყოფს საკვლევ პრობლემას
1

მსჯელობს
1

აკეტებს დასკვნას


დამოუკიდებელი სამუშაო


იცავს დროის ლიმიტს
1

ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
3

იცავს წერის კულტურას
2

სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
4




p.s.თითოეული ქულა ნიშნავს 0,1,2,3,4-ს.მაგალითად ბავშვმა დამოუკიდებელი სამუშაოს დროს  მოზებნა სწორი გზა,დაცულია,წერის ყველა პირობა,დაიცვა დრო,მაგრამ პასუხი არასწორია,ის მიიღებს 6 ქულას.რადგან პასუხი მეოთხე კრიტერიუმში არის 4 ქულიანი.

No comments:

Post a Comment