გაკვეთილის მთავარი
თემა
|
უჯრედის ქიმიური შედგენილობა.ცილების აგებულების შესწავლა.
|
სწავლების საფეხური
|
X კლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
25მოსწავლე
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
·
ილუსტრაციის და/ან მოდელის საშუალებით აჩვენებს
ბიოპოლიმერების აგებულებებს შორის მსგავსებასა და განსხვავებას და ასაბუთებს უჯრედის შემადგენლობაში
შემავალი არაორგანული და ორგანული ნივთიერებების აუცილებლობას ორგანიზმისათვის;
·
მსჯელობს ცილების მნიშვნელობაზე
თითოეული უჯრედისათვის და მთელი ორგანიზმისათვის;
|
გაკვეთილის მიზნები და შედეგები
|
ბიოლ.X.5.მოსწავლეს
შეუძლია იმსჯელოს უჯრედში
მიმდინარე პროცესებზე და დაასაბუთოს მათი
მნიშვნელობა ორგანიზმისათვის.
|
წინასწარი ცოდნა
|
მოსწავლემ იცის უჯრედის შედგენილობა ატომურ და მოლეკულურ
დონეზე.შეუძლია უჯრედში შემავალი ორგანული ნაერთების ჩამოთვლა.
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
|
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
სახელმძღვანელო,ტაბულები,სლაიდები ცილების ქიმიური
შედგენილობის შესახებ.1კომპიუტერი,პროექტორი,კომპ.პროგრ.-PoverPoint.
|
გაკვეთილის მსვლელობა
|
Iეტაპი-გამოწვევის
ფაზა;
წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით მოსწავლეებს ვუსვამ კითხვებს-3წთ. მოსწავლეთა ინტერესის
გამოსაწვევად ვსვავ პრობლემური ხასიათის
კითხვას:რატომ არის ორგანიზმისათვის საშიში ცილებით შიმშილი.მიღებულ პასუხებს ვწერ
დაფაზე. შემდეგი აქტივობა:მოსწავლეებს ვთავაზობ შეავსონ ცხრილი:,,ვიცი,მინდა ვიცოდე,რა
ვისწავლე’“ და წარმოადგინონ გაკვეთილის ბოლოს. IIეტაპი:მინი
-ლექცია თემაზე ამინომჟავები,მათი შედგენილობა,განსხვავება,გადაბმა.-10წთ. რესურსების გამოყენებით. აქტივობა-დავალება წყვილებში-შეადარონ
ცილების სხვადასხვა სტრუქტურული დონეები,ამოიცნონ,დაასახელონ ბმების ტიპები-10წთ. IIIეტაპი-ნასწავლის
გაერთიანებისა და განმტკიცების მიზნით ვიყენებ კითხვების ურთიერთდასმის აქტივობას,
|
გ
ა კ ვ ე თ ი ლ ი ს გ ე გ მ ა-VIII კლასი
გაკვეთილის მთავარი თემა
|
ენდოკრინული სისტემის მუშაობა
|
სწავლების საფეხური
|
VIIIკლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
30 მოსწავლე.განსაკუთრებული მიდგომის საჭიროების მქონე მოსწავლეები არ
არიან.
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
·
საკუთარ თავზე აკვირდება ორგანიზმში განვითარებულ
პროცესებს (მაგ., პულსის აჩქარება-შენელება, სუნთქვის სიხშირის შეცვლა, ოფლიანობა, წნევის მომატება) გარემოს ცვლად პირობებში და მსჯელობს ნერვული და ენდოკრინული სისტემის შეგუებითი მოქმედების შესახებ;
·
მსჯელობს ორგანიზმისათვის
ნერვული და ჰუმორული სისტემების მაკოორდინირებელ მნიშვნელობაზე;
|
გაკვეთილის მიზნები და შედეგები
|
ბიოლ.VIII.7.მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ორგანიზმის შინაგანი გარემოს მუდმივობის შენარჩუნების (ჰომეოსტაზის) მნიშვნელობაზე.
·
მსჯელობს ორგანიზმისათვის
ნერვული და ჰუმორული სისტემების მაკოორდინირებელ მნიშვნელობაზე;
|
წინასწარი ცოდნა
|
მოსწავლეებმა უნდა იცოდნენ რომ ორგანიზმში ყველა უჯრედი,ორგანო,ორგანოთა
სისტემა ურთიერთშეთანხმებულია და მოქმედებს ,როგორც ერთი მთლიანი.
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
|
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
სახელმძღვანელო.ტაბულები,სლაიდები,კომპიუტერული პროგრამა PoverPoint.კომპიუტერი,პროექტორი.
|
გაკვეთილის მსვლელობა
|
I.ფაზა-გამოწვევის
სტადია:მოსწავლეთა ცოდნის გაატიურების მიზნით ვსვამ კითხვებს-3წტთ. II. ფაზა-ძირითადი ფაზა-მინი-ლექცია
-ენდოკრინული სისტემა და მისი მოქმედების მექანიზმი . აქტივობა-წყვილებში მუშაობა.დავალება-ილუსტრაციებზე
ამოიცნონ ჯირკვლები.აქტივობა-შეავსონ ცხრილი:,,ვიცოდი,ვისწავლე,მინდა ვიცოდე’’ III. ფაზა-გაკვეთილის შეჯამება
-შეჯამებას მოვახდენ სახალისო აქტივობით:,,გამოიცანი’’.დავალების მიცემა და მოსწავლეთა
შეფასება, და თვითშეფასება
|
ა
No comments:
Post a Comment